Baby 3 weken

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Mailan

Baby 3 weken

Bericht door Mailan » ma mei 18, 2020 11:19 pm

Hallo iedereen,

Mijn dochter van 3 weken oud krijgt nu borstvoeding en 6o cc bv/kv erbij. Ze is bijna 7% afgevallen in de eerste week. Door er na 60 cc te geven weten we tenminste dat ze iets binnen krijgt.

Ik gebruik een tepelhoedje omdat ik erg vlakke tepels heb. Soms tijdens het voeden haal ik het erg en soms lukt het haar ook de drinken zonder de tepelhoedje.
Probleem is ze valt steeds in slaap tijdens het live voeden. Probeer haar wel wakker te maken maar drinkt dan niet meer actief. Na elke voeding kolf ik. Eerst 60 cc per keer en nu nog maar 30/40 cc in totaal. Is dit normaal?
Na een live voeding krijgt ze van ons nog 60 cc afgekolfde melk of kunstvoeding als ik niet genoeg melk hebt gekolft. Na een live voeding valt ze wel in slaap maar slaapt dan heel kort. Met 60 cc melk na een live voeding slaapt ze 2/3 uurtjes.

Hoe kan ik zorgen dat ze actief moet blijven drinken aan de borst. Heb ik wel genoeg melk voor haar. Ojah ze krijgt maar 1 borst 10 min en dan 60 cc. Beide borst kolf ik dan erna. Er komt nu nog maar gezamenlijk 30/40 cc eruit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dominiquevdkloof

Re: Baby 3 weken

Bericht door Dominiquevdkloof » di mei 19, 2020 12:23 am

In iedergeval stoppen met kv geven. Dan kan je beter na elke voeding kolven en misschien nog tussen de voedingen door kolven zodat je productie goed op peil komt/blijft.

Volgens mij is het redelijk normaal dat zulke jonge baby's zelfs soms elk 1,5 kunnen komen.. Je zou tussen wisseling van borst luier kunnen verschonen zodat ze weer een beetje wakker wordt of onder haar voetjes kriebelen.

Heb je al contact gezocht met een lactatiekundige? Even haar tongriem laten checken door de vk misschien? Kan zijn dat ze daardoor ook veel moeite moet doen aan de borst en daardoor in slaap valt, en daardoor wellicht niet goed je borst goed leeg kan drinken waardoor je moet bijvoeden.

Plaats reactie