Baby komt niet (meer) aan

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Dominiquevdkloof

Baby komt niet (meer) aan

Bericht door Dominiquevdkloof » za apr 25, 2020 6:07 pm

Ha moeders!

Ik heb ons zoontje de laatste keer gewogen op het cb en woog hij 4,8kg. Nu 3 weken verder en 3 maanden oud was ik benieuwd wat hij zou wegen. Alleen is er wegens het corono gebeuren geen inloopspreekuur. Ik heb heb hem gewogen op onze eigen weegschaal(eerst mezelf, toen met hem) wat blijkt.. Niks aangekomen!

Nu weet ik dat het niet slim is om op een andere weegschaal te wegen, maar het verschil tussen onze gewichten is natuurlijk wel een constant gegeven, dus zou moeten kloppen.

Plas/poepluiers lijken oké. Hij spuugt afgelopen weken wel meer/veel. Maar dat komt omdat hij veel lucht mee hapt aan zowel borst als fles(al bij een LK geweest, alles is ok en tongriem is gekliefd en laatst nog laten checken hierdoor).

Hij is dysmatuur geboren dus ik maak me stiekem wel zorgen hoe dit ineens komt.. En vooral wat er aan te doen valt! Hebben jullie ervaring hiermee??

Vosje

Re: Baby komt niet (meer) aan

Bericht door Vosje » za apr 25, 2020 10:22 pm

Hoi, ik kan het me voorstellen dat je je zorgen maakt. Is het een idee om het CB te bellen? Misschien mag je wel ff langs om hem te wegen aangezien hij dysmatuur geboren is, dan is het logisch dat zijn gewicht wat beter in de gaten wordt gehouden. Je eigen weegschaal is niet alleen anders, hij is ook veel minder nauwkeurig en kan niet tot een gram meten. Het is daarom denk ik een goed idee om eerst te bepalen of het probleem echt bestaat alvorens er iets aan te doen! Je voedt hem gewoon op verzoek, toch?

Topic starter
Dominiquevdkloof

Re: Baby komt niet (meer) aan

Bericht door Dominiquevdkloof » zo apr 26, 2020 1:04 am

Ja klopt, voed op verzoek. Ik ga ze maandag eens bellen met de vraag of we langs mogen komen. Kan 'me niet voorstellen dat hij niet is aangekomen!

Klopt dat die weegschaal niet nauwkeurig is.. Maar ik had wel iets van stijging verwacht, ongeacht of het nauwkeurig is of niet..

Ik ga ze maandag wel even bellen

Trix Planting
Forumeigenaar

En?

Bericht door Trix Planting » do mei 14, 2020 7:08 pm

Hoe was het op het consultatiebureau?
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie