Tweede tsr??

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Mieke1

Tweede tsr??

Bericht door Mieke1 » zo apr 19, 2020 5:02 am

Goedemorgen

Een vraag....
Heb je bij het voeden een tweede toeschietreflex nodig bij de tweede borst??
Of is één tsr genoeg?

Ik voel mijn tsr meestal niet. En biedt na verschoning de 2e borst aan. Maar twijfel of de 2e borst wel toeschiet...
Mijn dochter drinkt de 2e borst zo onrustig en laat steeds los. Soms neemt.ze wel slokjes maar niet in zo'n rap tempo als de eerste borst.
Maar het kan ook zijn dat ze vol zit en daardoor loslaat.

Topic starter
Vosje

Re: Tweede tsr??

Bericht door Vosje » zo apr 19, 2020 3:05 pm

Hoi, als je TSR krijgt dan gebeurt het in beide borsten tegelijk. Je kindje kan slechts 1 borst per keer pakken, dus wordt je tweede borst zeg maar met melk gevuld, maar er wordt niet meer melk aangemaakt dan nodig is, want het kan niet weg. Bij te veel druk gaat je borst gewoon melk lekken.

Stel, je kindje heeft aan 1 kant gedronken en zit al redelijk vol. Er blijft nog melk over in je 2e borst, dus als je kindje niet voldoende honger heeft en er maar wat op sabbelt, krijgt ze nog wat melk binnen uit die borst. Als ze hierbij je borst niet actief genoeg stimuleert, krijg je misschien helemaal geen TSR meer. Maar mocht je baby nog veel meer willen drinken en actief blijven zuigen, dan komt er waarschijnlijk een tweede TSR, want bij die tijd heeft ze je borst al helemaal leeggedronken en je hersenen krijgen een signaal dat er nog meer melk moet worden aangemaakt, want je baby is nog niet voldaan.

Plaats reactie