Onrust tijdens voeding

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Sjors

Onrust tijdens voeding

Bericht door Sjors » wo apr 15, 2020 12:50 pm

Hey,

Ik heb een zoon van 8 weken die al vanaf week 2 onrustig is. De onrust was gedurende de hele dag, maar het ergste rond de voeding. Eerst was de tsr te sterk voor hem, dus ben ik 1 borst per keer gaan voeden, heb de eerste melk laten weglopen, voed hem in de onderuitgezakte houding zodat hij tegen de zwaartekracht in moet drinken, heb hem tussendoor losgekoppeld om even tot rust te komen en te boeren etc. Dit werkte wel wat, hij verslikte zich minder, hoeste minder, kreeg minder de hik. Echter, de onrust aan de borst blijft. De eerste 2 minuten drinkt hij redelijk, daarna begint hij steeds meer om zich heen te slaan en schoppen, hij perst en laat scheten, verkrampt, gaat aan de borst trekken etc. Van het consultatiebureau had ik de tip gekregen hem een minuut te laten drinken en dan 2 minuten zuigen op mijn pink en dan weer 1 minuut laten drinken etc etc omdat ze zeggen dat hij maagkramp heeft door te snel veel melk in de maag (maar door deze methode wordt hij erg boos en gaat huilen, waardoor hij weer meer lucht binnen krijgt). Ik zit nu op een punt dat ik steeds een beetje tegen de voedingen op zie, dat vind ik erg jammer. Overige info: hij groeit enorm snel, dus hij krijgt niet te weinig binnen, hij heeft sinds een week omeprazol ivm reflux (hierdoor is hij buiten de voedingen om wel iets rustiger) en hij poept en plast prima.

Heeft iemand tips tegen deze onrust tijdens het drinken?
Alvast bedankt!

Vosje

Re: Onrust tijdens voeding

Bericht door Vosje » zo apr 19, 2020 1:02 am

Hoi, ik heb 2 zoontjes en ze hadden beiden erg veel last van krampjes. Juist de leeftijd zo rond de 2-3 maanden was naar mijn gevoel de meest onrustige periode. Ze werden soms zelfs overstuur alleen al bij het zien van de borst, wilden niet drinken terwijl het wel tijd was om te drinken en te slapen. Maar als ze erg slaperig waren ging het juist wel goed. Dus heb ik dit toentertijd zo aangepakt: wilden ze niet aanhappen, gaf ik ze eerst een speen om tot rust te komen. Toen ze daar wat slaperig van werden, trok ik de speen eruit en verwisselde ik deze voor mij eigen borst. Dit werkte bijna altijd goed en gingen ze uiteindelijk drinken en slapen.

Bij jou lijkt het probleem zich anders voor te doen, je zoontje drinkt wel maar is onrustig. Ik denk dat jullie gewoon door deze periode heen moeten, de krampjes worden vanzelf minder en het zal steeds gemakkelijker gaan. Succes!

Plaats reactie