baby weigert borstvoeding en nu ook afgekolfde melk....

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Petpet

baby weigert borstvoeding en nu ook afgekolfde melk....

Bericht door Petpet » vr apr 10, 2020 7:58 pm

Hallo,

Ik ben een beetje ten einde raad met de borstvoeding, maar ik wil heel graag doorgaan. Mijn zoontje is nu 3 maanden en de afgelopen maanden zijn verre van makkelijk geweest (wat betreft borstvoeding), maar ik heb steeds doorgezet. Ik zal hieronder aangeven hoe het is gegaan.

1e 3 weken: borstvoeding. Veel te hoge productie.
na 3 weken heel veel huilen na de borstvoeding. Ik vermoedde reflux en ben gaan afkolven en dat gaan geven. Hij accepteerde de afgekolfde borstvoeding, maar huilde alsnog veel. Ben ook bij HA geweest, en hij zei dat het lastig was erachter te komen wat het was en gewoon 'uitzitten', had ik dus weinig aan.
3 weken - 9 weken: afgekolfde borstvoeding uit de fles. Ging alsnog met veel huilen, maar hij accepteerde de fles.
10 weken - 13 weken: zoontje gaat steeds moeilijker doen met drinken, krijg er geen fles meer in en geeft pijn aan bij drinken. Hele lijfje strekt en draait met zijn hoofd en gaat dan huilen. Dit is nu ongeveer 50/75cc. Hij wil dan niet meer drinken en dronk dus ook écht te weinig. Ik merkte dat hij ging afvallen en ben wat kunstvoeding bij gaan geven, en waarempel, NERGENS LAST VAN !
nu: hij weigert afgekolfde borstvoeding volledig na 50cc of soms al na 30cc! Wil dan uiteraard absoluut nog meer en gaat huilen als hij dat niet krijgt, maar huilt ook heel erg als hij de afgekolfde borstvoeding / voeding aan de borst krijgt. bij flesvoeding niets aan de hand..

Ik ben een beetje ten einde raad en wil zo graag doorgaan, maar als mijn zoontje het niet meer wil/verdraagt dan lukt het natuurlijk niet.

Iemand enig idee? Kan het bijvoorbeeld zijn dat mijn melk wat zuur is en dat dit na 50cc last gaat geven terwijl de flesvoeding meer neutraliseert en dus minder pijn doet?

Iemand nog andere ideëen of tips? Ik heb echt alles al geprobeerd wat ik kan bedenken.