Medela Swing ombouwen?

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Wolvin

Medela Swing ombouwen?

Bericht door Wolvin » wo apr 01, 2020 4:43 pm

Hallo allemaal,
Om mijn dochter te kunnen voeden, heb ik toendertijd tweedehands een Medela Swing gekocht.
Een prima apparaat, kolven ging goed, maar ik vond het best een opgave en een tijdrovende klus.
Nu ik zwanger ben van een volgende baby ben ik me aan het oriënteren op een dubbele borstkolf. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om deze kolf zomaar weg te doen; hij werkt prima en ik kom om in de onderdelen. Nu vraag ik me af: kan ik de Swing niet ombouwen naar de Swing Maxi? Ik begrijp dat de zuigkracht dan wat minder is, maar die zette ik toch al nooit op maximum. Is het een kwestie van zo'n Swing-maxi slang en nieuwe connector kopen, of gaat dat niet?

Trix Planting
Forumeigenaar

Kolf

Bericht door Trix Planting » vr apr 10, 2020 2:44 pm

Het schijnt wel te kunnen ja; maar of dat ten koste gaat van de capaciteit durf ik niet te zeggen.
Voor ingewikkelde vragen over kolven kun je altijd heel goed terecht bij Chella van de Borstkolfwinkel/moedermelknetwerk. Zi weet daar heel veel van.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Dominiquevdkloof

Re: Medela Swing ombouwen?

Bericht door Dominiquevdkloof » do apr 16, 2020 8:13 pm

Ik heb dit geprobeerd, maar vond het niks. Omdat het een motor is voor enkel kolven is ie te zwak voor dubbel.

Heb zelf de Medela freestyle flex gekocht onlangs, flinke investering maar echt heeeel blij mee!

Plaats reactie